Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

3 gode måder at få motion på i efteråret

Uheldigt mange danskere har tendens til at gå helt i stå i efteråret. Det er nemt at tage ud at løbe om sommeren, når solen skinner og alle ens venner alligevel er udenfor; men løber næsten, regner det fra himlen og er der en god film i fjernsynet er det lidt for nemt at blive hjemme i efterårsferien.

Det kan vi heldigvis gøre noget ved. Fun fact: Billedet i denne artikel er taget i en dansk skov..

Herunder følger 3 gode måder, hvorpå du har mulighed for at få motion i efteråret (og vinteren). Det er alle 3 metoder, jeg selv har planer om at benytte mig af.

Cykling

en cykelrytter med den prikkede bjergtrøje

Jeg kommer fra en meget cykelglad familie. Min konfirmationsgave var en lækker racercykel, jeg siden da har været meget glad for (selvom jeg desværre ikke har passet lige så godt på den, som jeg burde).

Jeg elsker at cykle – gerne med familie.

At tage racercyklen og tage en tur i godt vejr er en oplevelse, jeg gerne under andre.

Køber du en racercykel for ca. 5.000 kroner og derudover et par gode pedaler og cykelsko til yderligere ca. 1.000 kroner til 1.500 kroner er du kommet meget langt – og du kan allerede her give den en skalle på dine to hjul.

Jeg synes cykling er en super måde at holde sig i form på og jeg kan kun anbefale andre at følge trop.

FitnessWorld

Jeg har været medlem af FitnessWorld i et par år – det er jeg stadig og det er jeg glad for. De har mange centre og jeg synes prisen på 500 kroner for 2 måneder er udmærket.

Jeg bor selv cirka en kilometer fra FitnessWorld.

I efterårsperioden iklæder jeg mig skiundertøj. Herefter løber jeg – og jeg fryser ikke takket være skiundertøjet – til FitnessWorld, hvor jeg giver den gas med styrketræning i mellem 30 og 45 minutter. Jeg træner ikke nødvendigvis i særligt lang tid; jeg har aldrig brudt mig om at bruge 1½ time på et enkelt træningspas, så jeg træner i mit eget tempo i stedet for.

Når jeg er færdig med at træne løber jeg bare hjem igen og bruger lige de sidste kræfter herpå.

Jeg kan anbefale at købe et par gode træningshandsker – dem bliver du rigtigt glad for nede i centeret, når du slipper for at slide huden på dine hænder helt op. Det er jeg personligt i hvert fald meget glad for.

Ski

Ski – eller snowboard, som jeg personligt foretrækker – er super hårdt. Du får rigtigt ondt i lårene af at stå ned af de lange pister. Men det er samtidigt helt utroligt sjovt og super lækker træning.

Jeg køber her i løbet af efteråret et rigtigt lækker snowboard, et par gode bindinger og skistøvler – og så giver jeg den gas nede i alperne både over nytåret og til januar. Det glæder jeg mig meget til.

Har du andre forslag? Stil dem gerne i et forslag herunder i kommentarfeltet!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
3 gode måder at få motion på i efteråret, 10.0 out of 10 based on 2 ratings
No comments yet.

Skriv et svar