Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

6 gode grunde til, cykling er fantastisk for vægttab

Det er ikke så svært at tabe sig – det kræver blot en dedikeret indsats.

Det kræver, at du sætter tid af til det og at du gider det. Så kan du opnå alt.

Det vil jeg ikke bruge så meget tid på at understrege.

Jeg vil i stedet give dig 6 ekstra gode grunde til, at cykling er helt fantastisk ifht. Vægttab – at det er en vej at gå, hvis du selv er ude i, du gerne vil tabe et par af de kilo, der om lidt sætter sig på sidebenene i anledning af julen.

1: Dine led tager ikke skade af det

Du skal ikke bruge dine led som sådan, når du cykler.

Det betyder, at du kan veje 200 kilo og stadig sætte dig op på cyklen. Hvis du vejer 200 kg og begynder at dyrke parkour smadrer du dine knæ på ingen tid.

Alle kan cykle – uanset vægt. Sådan forholder det sig ikke for løb.

2: Dine største muskler har godt af det

en cyklist på tur

Cykling går ind effektivt og træner alle dine største muskler.

Dine lår, dine hofter, dine lægge – store muskler. Og når du opbyggert magert muskelvæv disse steder forbedres din fedtforbrænding. Igen en stor fordel.

3: Du træner dine muskler i at forbrænde mere fedt

Især lange ture opbygger mange tusinde såkaldte kapillarer i dine muskler. Disse giver dig mere ilt-rigt blod ud i dine muskler. Og da dine mitokondrier – det, der forbrænder fedt – også bliver større, kan disse indtage mere ilt (og det får de) og derved forbrænde mere fedt.

Igen en stor fordel. Du træner dine muskler i at forbrænde mere fedt, når du cykler lange ture.

4: Cykling brænder fedt på flere måder

Udholdenhedstræning på cykel øger mængden af fedtstof-bindende aminosyrer og fedt-bærende enzymer i kroppen – og du undgår derved, at fedt ender med at binde sig i musklerne.

5: Bedre end jogging

gør-det-nu-bare

Når du cykler forbrænder du 5-600 kalorier i timen.

Når du jogger forbrænder du kun 2-300.

Og når du går blot 150.

Løb er oppe omkring cykling – men der er større risiko for skader og ikke særligt mange synes, det er særligt interessant at løbe kontra at opleve landskabet på en cykel. Husk at købe et pulsur for at holde øje med din fedtforbrænding.

6: Og så er der et fantastisk sammenhold omkring cykling

Det er ikke nemt at tabe sig – det kræver rigtigt meget motivation.

Netop sammenhold, det at være flere omkring en aktivitet, er en fantastisk kilde til motion. I stedet for at cykle alene bør du deltage i en cykelklub og få det sammenhold ud af det, du kan. Det sammenhold hjælper dig med at opretholde motivationen og tage ud på cyklen dag efter dag.

Personligt træner jeg nede i fitnesscenter sammen med venner netop for at opretholde motivationen – jeg ved, de venter på mig, og at jeg ikke kan tillade mig at droppe træningen alene af den grund. Det er meget motiverende.

Skal du ikke selv op på cyklen? 🙂

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.8/10 (4 votes cast)
6 gode grunde til, cykling er fantastisk for vægttab , 5.8 out of 10 based on 4 ratings

One Response to 6 gode grunde til, cykling er fantastisk for vægttab

  1. Melasexcal april 28, 2017 at 11:26 am #

    Nutrition is a illustrious in the main of having a in the pink lifestyle. You may want to be more healthy, but do you grasp how to put up with the first step? It isn’t almost as baffling as http://www.sympliromata-diatrofis.com
    you may think. Capitalize on these tips suited for a happier and healthier life. As an alternative of giving up favorite dishes that aren’t nourishing, just swap exposed harmful ingredients against more wholesome options. It’s basic that you discern the nutrition of anything you consume regularly, then uncover healthier alternatives and assimilate them into your lifestyle. Restaurants customarily outfit this information today. Have a bite a miscellany of protein all the way through the week. Choose meats indelicate in overfed, fish, and poultry without the skin. Eggs are another wonderful source of protein. Investigate has shown that an egg every time does not assume robustness negatively. Try to obtain no less than identical meat-free age per week. Take seeds, peanut butter, peas, or beans instead. People literary in good nutrition know that highly milled grains are not healthy. The big provenance of fiber and nutrients in caboodle largely grains comes from the unprocessed formulate that leaves the husk or hull intact. A substitute alternatively of buying a fiber supplement, neutral eat unharmed grains. No, this is clearly counter-productive.

Skriv et svar