Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Det behøver ikke at være kedeligt at være sund

Alt for mange går død i deres stringente kur eller deres alt for hårde træningsprogram – og det med god grund. Der bliver simpelthen kørt i et gear som er umuligt at holde for længe ad gangen.

Det er et misforstået fænomen, at det er sundt at være ekstrem. Det kan aldrig være sundt. At være sund er en livsstil, og det er noget, man skal være over lang tid. Det bedste råd er at have det sjovt, mens man er sund. På den måde er det lettere at implementere det som en fast bestanddel i sit liv. Det kan sagtens lade sig gøre – vi guider dig.

Forstå teorien bag

Først og fremmest handler det om at have en vis forståelse for det, man prøver at opnå. Det gør det både mere spændende, man sikrer også, at du når din målsætning på en meget mere effektiv måde.

Det du grundlæggende skal forstå er, at det ikke er så komplekst, som mange gør det til. De vil bare sælge dig en ydelse eller et produkt. Sundhed handler først og fremmest om at røre sig lidt hver dag, lade være med at stresse alt for meget over tilværelsen og spise varieret. Mere er der faktisk ikke i det. Det svære er at overholde disse tre parametre.

Drop fitnesscenteret

Med mindre dit mål er at bygge mange kilo muskler på hurtigst muligt, eller du er en eliteidrætsudøver, behøver du slet ikke det svedbefængte fitnesscenter. Rigtig mange mister lysten til at træne, fordi det nødvendigvis skal være i sådan et center.

Friluftstræning, svømning og leg med børnene

Det er meget mere tillokkende at træne udenfor, hvis det er godt vejr. Du kan leve de fleste øvelser med din egen kropsvægt, og du kan finde grønne områder at gå, løbe eller cykle. At være ude i den friske luft virker også afstressende, hvilket er sundt i sig selv.

Der er virkelig mange træningsmuligheder. Du kan også begynde at svømme. Svømning er måske den aktivitet, der er sundest for din krop, samtidig med din puls banker derudaf.

Hvis du har en aktiv hverdag, hvor du cykler til arbejde, går op og ned af trapper og leger med dine børn, behøver du faktisk ikke at røre dig meget mere. Det kan være du har købt et Misioo boldbassin til dine børn, og I render rundt og kaster kugler efter hinanden, mens I leger i bassinet. Før du ved af det, og uden at tænke over det, har du lige pludselig forbrændt en masse kalorier.

I forhold til mad må du som sagt endelig ikke begynde at blive ekstrem. Du skal også have dit fedt og dine kulhydrater. Selvfølgelig skal alle dine måltider ikke bestå af pasta, kartofler, brød eller ris, men det er bestemt ikke skadeligt i mindre mængder.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.