Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

De 3 bedste kosttilskud til dig, der træner for at få større muskler

Hvis du træner regelmæssigt og kæmper en brav kamp i fitnesscenteret, for at få den flotteste krop til sommerens strand-strabadser, så vil du formentlig også gerne sikre dig, at du får det optimale ud af dine anstrengelser.

Kort fortalt er der 3 kriterier du skal leve op til, for at bygge flere muskler på din krop. Du skal indtage flere kalorier end du forbrænder, du skal indtage flere proteiner end du nedbryder og du skal have et træningsprogram, som udfordrer dine muskler.

Selvom det lyder meget simpelt, kan det godt være et problem for travle mennesker at nå at spise og indtage den rigtige mængde næring, hvis man også skal passe en travl hverdag. Derfor får du her de 3 mest effektive kosttilskud du kan tage, hvis dit mål med træningen er at få større muskler.

1.    Kreatin

Kreatin er et molekyle, som bliver produceret naturligt i din krop. Det giver dine muskler energi og giver dig styrke til at løfte tungere.

Hvis du indtager kreatin gennem kosttilskud, vil du kunne øge dine musklers kreatinindhold med op til 40 % over normalen. Ifølge undersøgelser vil det bevirke, at dine musklers celler vil være i stand til at operere længere tid under hårdere modstand. Samtidig vil kreatinen også øge dine musklers vandindhold, og resultere i at de hæver op. Denne hævelse vil give signaler til kroppen om, at de skal lade musklerne vokse.

Så alt i alt har kreatin positiv indvirkning på både dine styrke og udholdenhed under træning, men også en direkte effekt på dine musklers størrelse.

2.      Protein

Protein er den vigtigste ingrediens, hvis du skal tage på i muskler. Helt konkret skal din krop have mindst ligeså meget protein gennem kosten, som den naturligt bryder ned gennem naturlige processer – og disse processer bliver stærkt accelereret når du træner, så protein er meget vigtigt for dig som træner meget.

Nogle mennesker kan sagtens indtage den rette mængde protein gennem deres kost, men hvis du træner hårdt og generelt ikke har tid til at planlægge din kost, så er det alfa og omega at du får protein gennem kosttilskud.

3.      Weight Gainer

Weight gainere er kosttilskud, som er designet til at give dig flere kalorier og mere protein, end du kan nå at indtage i din daglige kost. De mange kalorier som weight gainere indeholder betyder selvfølgelig, at denne form for kosttilskud kun er anbefalet jer, som kæmper med at tage på i vægt.

Mange mennesker kæmper med at tage på i vægt, selvom de løfter tungt, indtager masser af proteiner og kreatin. Dette hænger tit sammen med en høj forbrænding, hvilket vil sige at alle de kulhydrater du indtager, bliver forbrændt inden de bliver omdannet til muskelmasse. Derfor er weight gainere perfekte til jer, der ikke kæmper med at blive stærkere, men kæmper med at danne muskelmasse.

Hos Nutramino kan du få meget mere at vide om kosttilskud, og hvilke du med fordel kan inkorporere i dit daglige energiindtag, så du kan få endnu bedre resultater med din træning fremover.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.