Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Få en god nattesøvn

De seneste par år er der igen kommet kæmpe fokus på vores søvn. Tidligere var der en tendens til, at vi tænkte, at vi kunne cutte det væk og nøjes med 4-6 timers søvn. Alt nyeste forskning peger dog på, at de fleste mennesker har brug for mellem 7-9 timers søvn, og det er direkte skadeligt for os ikke at få nok søvn.

Derfor har vi alle sammen brug for gode råd til, hvordan vi kan sove bedre og mere.

Sæt en gå-i-seng alarm

Vi er vant til, at vi sætter et vækkeur, men hvis du vil nå at sove nok timer, er det ofte vigtigere at have en alarm, som fortæller dig, hvornår du skal stå op.

Det skyldes, at de fleste af os altid skal op på samme tid, da vi skal på arbejde. Dvs. du kan ikke rigtig pille ved det tidspunkt, at du står op på. Men du kan gøre noget ved det tidspunkt, at du sover på.

Da der sker mange ting, kan det være svært at gå i seng til tiden. Derfor er det en god idé at sætte en alarm. Du kan evt. sætte den til, at du skal gå ind i sengen for at læse.

 

Indret dit soveværelse til søvn

Alt for mange har et soveværelse, som ikke er optimeret til søvn, da de bruger rummet til at se fjernsyn og glo på deres iPad. Det skal du stoppe med. Fra nu af skal dit soveværelse være et sted, hvor du sover og hygger dig med din partner.

 

Dit soveværelse bør ikke være for varmt, for så ender du med at svede hele natten. Det skal være køligt, og så er det vigtigt, at det også er helt mørkt, så du bedre kan sove.

 

Dvs. du skal fjerne alt lys. Start med at købe nogle mørklægningsgardiner, det vil hjælpe meget på din søvn.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.