Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Hjemmefitness: 4 former for træning du kan lave derhjemme

I disse år valfarter danskerne til fitnesscentrene for at komme af med de overflødige kilo og få sat kalorie forbrændingen i vejret. Og selvom at et fitnesscenter har mange fordele, så kan det være en dyr fornøjelse – både rent økonomisk og ikke mindst tidsmæssigt, hvis man har en travlt hverdag. Netop kombinationen af disse ting medvirker til at mange bliver passive medlemmer i træningscenteret. Så hvis du gerne vil spare tid – og penge – kommer der her en kort guide til 4 træningsformer, som du kan lave derhjemme.

1: Styrketræning – Start dagen med at løfte vægte

En af de primære grunde til at mange melder sit ind i et fitnesscenter er for at styrketræne, men alt efter hvad du ønsker at opnå, så kan det i mange tilfælde bedre betale sig at købe nogle håndvægte. At træne med håndvægte giver både bedre markeringer og er langt mere naturligt end at træne med maskiner. Så hvis du ikke har ambitioner om at blive den næste Mr. Universe, men gerne vil være mere markeret, så overvej at købe et par håndvægte og træn hjemme i stuen. Gør det som det første i løbet af dagen. På den måde bliver det gjort, og du får mere energi, samt har nemmere ved at få proteiner i kroppen bagefter.

2: Dans – Tag en svingom i stuen

En anden motionsform som man med fordel kan praktisere derhjemme er dans. Dans er en rigtig god motionsform, da man både skal arbejde i højt tempo og bruge små og store muskelgrupper. Så hvis du har en partner derhjemme, så kan I overveje at danse jer i form. Det eneste det kræver er, at der bliver lavet lidt ekstra plads, samt at I har den rette musik til at skabe den helt rette stemning. Særligt tango er en danseform, som gør, at man kommer til at forbrænde mange kalorier i løbet af kort tid, da det er en meget eksplosiv dans. Som en ekstra bonus får man også større nærvær med sin partner, hvilket kan have endnu flere gavnlige fordele, som man ikke finder i et motionscenter.

3: Lav en Frank Underwood – Få en romaskine til kælderen

En tredje løsning man kan benytte sig af, hvis man gerne vil dyrke motion derhjemme, er at lave en ’Frank Underwood’. Frank Underwood er hovedpersonen i den efterhånden legendariske tv-serie ’House of Cards’, hvor han spiller et kongresmedlem og senere amerikansk præsident, der forsøger at kæmpe sig til magten. Og når man bruger hele dagen på at blive verdens mest magtfulde mand, som trods alt tager mange timer, så har man ikke tid til at få i fitnesscenter. Derfor har Frank fået installeret en romaskine i sin kælder, som han bruger hver dag, inden han går i seng. Du kan derfor med god grund gøre det samme. Hvis du vil vide mere om, hvilke romaskiner der er bedst til hjemmebrug, finder du det på denne side.

4: Løb – Drop løbebåndet ti fordel for skoven

En fjerde motionsform som man ikke behøver at melde sig ind i et fitnesscenter for at praktisere, er løb. Selvom det er hårdt at løbe på et løbebånd, så er den bedste løsning dog at gøre det i den frie natur, på en blanding af hårde og bløde underlag for at få en større variation af stød der går op igennem knæene og senere ryggen. Så hvis du havde tænkt dig at melde dig ind i et trænings center for at konditions træne, så drop det, og tag en løbetur rundt i dit nabolag eller i den nærmeste skov. Det er meget bedre.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.