Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Husk bedre: 3 ting, der booster din hukommelse

Tilskud der kan booste ens hukommelse har næsten mytologisk status overalt i verden. Hvem vil ikke gerne tage pillen, der lige pludseligt gør en i stand til at klare arbejdet med bravour, score 12-tallet til eksamen eller imponere ens kæreste?

Sandheden er, at den pille ikke findes.

Men der findes forskellige, spændende kosttilskud, der kan gøre en del af det, man ønsker at opnå med pillen – beviseligt forbedre ens hukommelse til at starte med.

Lad os tage et kig på et par af dem herunder:

Lecitin

Lecitin er ikke et særligt kendt stof. Selve stoffet udvindes ofte fra sojabønner eller æggeblommer. Det er kendt for at have en positiv effekt på hukommelsen.

Lecitin kan indtages både som pulver og som piller afhængigt af, hvad du helst vil have.

Se Lecitin til et par hundrede kroner her.

Fiskeolie

For især børn der vokser op har fiskeolie en beviseligt gavnlig effekt på hukommelsen og for voksne kan det være med til at udskyde Alzheimers (kilde).

Fiskeolie koster ikke mange penge. Det er unødvendigt, hvis du spiser fisk 2-3 gange om ugen (men det er desværre de færreste af os, der kan prale med dette).

Der var i 2013 uheldig omtale i medierne af fiskeolie fra suspekte producenter, der desværre ikke var rent og derved havde de gavnlige effekter, det skulle. Fiskeolie er et af de steder, hvor det kan betale sig at give lidt ekstra, når man er ude at shoppe.

Nootropics

Et spændende felt er nootropics. Ikke så kendt i Danmark – men især i England, Benelux-landende og i Guds eget lanf USA er de meget kendte og omdiskuterede.

Nootropics er kort sagt kosttilskud, der har til formål at skærpe hukommelsen, koncentrationen og ens fokus. Derved er det et oplagt kosttilskud til den hårdtarbejdende selvstændige, til den studerende eller lignende.

Se dansk webshop her.

Motion og sund mad er stadig det vigtigste

Ovenstående er blot kosttilskud. Tilskud er nøgleordet. Det kan hjælpe, hvis man i forvejen spiser en sund og varieret kost og dyrker motion på et ugentligt basis. Husk, at du skal bevæge dig 30 minutter hver eneste dag.

Hvis ikke de grundlæggende ting er i orden, som fx at du skal sørge for at bevæge dig og spise ordentlig mad, kan du tage nok så mange kosttilskud. Men det vil ikke hjælpe dig. Du vil stadig føle dig sløv og ude af stand til at producere noget.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
No comments yet.

Skriv et svar