Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Optimeringsguide: 3 tips til styrketræningen

Flere og flere danskere vælger at styrketræne i disse år fremfor at løbe en tur i skoven, eller melde sig ind i en sportsklub. Og dette med god grund for styrketræning er en af de mest effektive måder, hvorpå man både kan brænde kalorier af, men samtidig også forbedre ens teknik og udholdenhed både fysisk såvel som psykisk. Det er dog for mange en rigtig hård og ofte lidt ubehagelig motionform, så hvis du er en af dem der genre vil have mere ud af din styrketræning, så kommer der her tre tips som du kan drage fordel af.

1: Drop proteinpulveret

Rigtig mange danskere vælger hvert år at bruge mange penge på proteinpulver, for at få mere ud af sin styrketræning, men i langt de fleste tilfælde har dette ingen effekt. Det er videnskabeligt bevist, at det ikke har nogen effekt at tage proteinpulver imens man træner, da ens krop ikke kan nå at optage proteiner på så kort tid, så dine muskler får ikke noget ud af det. Det kan bedre betale sig at tage det efter træning, men selv her er det bedre at spise noget rigtigt protein.

I stedet kan man eventuelt starte sin træning med en gang pre-workout energiblanding. Disse blandinger indeholder store dele koffein og virker derfor stærkt opkvikkende, hvis man har haft en lang dag på jobbet. Du kan finde et stort udvalg af pre-workout her.

2: Få dig de helt rigtige sko

En anden ting som er vigtig når man styrketræner, og især når man laver øvelser som dødsløft og squat er, at man har de rigtige sko på. Her er det blandt andet vigtigt, at man har nogle sko med ingen eller næsten ingen hæl, da dette gør det mere naturligt at balancere med en stor og tung vægtstang på skulderne. Derfor kan man blandt andet ikke bruge traditionelle løbesko, hvis man gerne vil have de bedste forudsætninger for ikke at komme galt af sted med sin træning. Alternativt kan man blot udføre disse øvelser i strømpesokker.

3: Få dig en træningsmakker

En sidste ting som går en stor forskel når det kommer til styrketræning er, at man har en makker ved ens side. Dette er både godt for motivationen på såvel de gode som på de dårlige dage, hvor det hele kan halte en smule. Derudover bliver det også både lettere og sikrere at træne med frie vægte, både når det kommer til bænkpres og squat.

Hvis ikke man har en makker vil de fleste komme til at træne både mindre og mindre intenst da man ikke får den samme belastning ved at bruge maskiner, da maskiner hjælper dig med blandt andet balance, hvilket betyder at man ikke behøver at træne sin teknik, hvilket er en essentiel del af det at styrketræne.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.