Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Smid de overflødige kilo hjemme med et løbebånd

Det er sommer og rigtig mange danskere rejser på ferie. Det betyder sol, strand og badetøj. Det har måske for nogle, stået lidt for meget på den usunde livsstil. Det kan være, at der lige er kommet et par kilo for meget på maven og sidebenene. Heldigvis kan man ret hurtigt nå gode resultater, ved at gøre en intensiv indsats. Det kræver at man er en smule effektiv – specielt hvis der ikke er mange uger til, at man skal på ferie. Er du i tvivl om hvor du skal starte, så kommer der her et par rigtig gode råd, som desuden kan gøres uden at skulle ned i fitnesscenteret. Man behøver simpelthen ikke, at skulle bruge mere tid på det, end hvad nødvendigt er. Dette er også med til, at det er meget lettere at holde motivationen oppe. Motivationen burde egentligt alligevel være i top – hvem vil ikke gerne se knivskarp ud til når man kun er iført badetøj?

Motion

En af de nemmeste måder, at smide lidt overflødige kilo på er, at finde løbeskoene frem. Det er nødvendigvis ikke lange og hurtige løbeture, der er mest effektive. Det handler om, at intensiteten og varigheden er passende. Hvis man starter alt for hårdt ud, så holder man ikke ret længe, og derved forbrænder man ikke ret meget over en længere periode. Hvis man fortsætter for længe ad gangen, så kan man risikere, at man nedbryder muskulatur eller overanstrenger sig. Det er derfor vigtig at finde en fin balance mellem disse to ting.

Et rigtig godt eksempel er hvis man sammenligner kroppen med en bil.

Des flere korte og hurtige ture, hvor man accelerer rigtig meget, jo mere benzin bruger bilen. Men holder man en kontinuerlig fart, så kan man reducere benzin forbruget. I dette eksempel er benzinen ens energiforbrug.

Sådan kan man let forbrænde 100 kalorier:

  • Støvsuge i 25 minutter
  • Brug 12 minutter på at flytte lidt rundt på møblerne
  • Vask gulv i 25 minutter
  • 20 minutter på trappetrin
  • 9 minutters løb

Som det tydeligt kan ses, for de fem ovenstående punkter, så som udgangspunkt skal der ikke meget til, at forbrænde 100 kalorier.

Det sidste punkt, ni minutters løb – det virker umiddelbart som den nemmeste måde, og bestemt være lige til at overkomme. De fire andre punkter kan med garanti klares for stort set alle. Det sidste punkt kan for nogle være svært at klare hjemme. Det behøver det ikke at være. Det er blevet så nemt og forholdsvist billigt at investere i et løbebånd. Med et løbebånd slipper man både for at skulle udendørs, ud i dårligt vejr eller vise andre, hvor langsomt man løber. Man kan klare det hjemme på værelset, hvor ingen andre end en selv behøver at se en.

Man kan få en helt masse forskellige slags løbebånd. De varierer både i pris og størrelse. Det kan derfor være nødvendigt, at man overvejer hvor et evt. løbebånd kan stå i ens bolig. Et løbebånd kan erhverves for under 9.000 kroner. Rigtig mange af markedets løbebånd kan desuden klappes sammen, så de ikke fylder ret meget og enten kan sættes ind under sengen eller bag døren.

Før man går ud og investerer i et løbebånd, så er der bestemt nogle ting, der er værd at have med i sine overvejelser. I denne løbebåndtest, er der taget højde for en helst masse spændende og brugbare ting. Derfor kan det være en rigtig god idé at læse den inden. Testen er lavet med ti forskellige løbebånd, så det skulle være muligt at finde noget for enhver smag.

Nu er det bare med at komme i gang, inden at det er for sent. Held og lykke.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Comments are closed.