Warning: Creating default object from empty value in /var/www/halfdan-timm.dk/public_html/simpelsundhed.dk/wp-content/themes/canvas/functions/admin-hooks.php on line 160

Vinteren kommer – 3 tips til at holde din krop i topform

Dette er et gæsteindlæg fra Casper Jensen på vegne af Helsenu.dk – et andet og godt relateret site til SimpelSundhed.dk.

Der er ingen tvivl om at vinteren er en kedelig tid på året, hvor kroppen både mangler fysisk aktivitet, vitaminer og humør.

 I denne artikel har jeg skrevet 3 gode måder til hvordan du kan holde din krop i topform, så du ikke ender med at have tager +10 kg på over vinterperioden.

Husk at pleje din hud i vinterperioden

Vi mennesker elsker solen og det er der faktisk en god forklaring på. Der er faktisk mange, men en af dem er, at vores kroppe har brug for solens vitaminer. Hvis der ikke var nogen sol ville vi være i underskud af forskellige vitaminer, hvilket ville gøre at vi skulle proppe os med kosttilskud hver eneste dag.

Sådan er det heldigvis ikke. I vinterperioderne har kroppen dog godt af at modtage lidt kosttilskud engang imellem.

Kosttilskud kan være alt fra tabletter til C vitaminer. Kosttilskud gør ikke kun godt for din krops sundhed, da det rent faktisk også øger dit humør. Derudover bliver din hud meget renere, præcis som hvis du brugte ansigtscremer.

Dyrk motion i vinterperioderne

Der findes næsten ikke noget værre end at dyrke motion om vinteren, fordi at der er så koldt udenfor. Det er heldigvis hjælp at hente.

Hvis du kan lide at løbe, kan du eventuelt anskaffe dig et løbebånd. De billigste modeller kan købes for få tusinde kroner, og så er du klar til den lange og mørke vinter. Eventuelt gør det til en vane, at du skal løbe 15-30 minutter hver dag, når du kommer hjem fra skole, arbejde, og lignende. Du kan nemt finde løbeprogrammer til begyndere på nettet.

Hvis løb ikke er dig, kan du også vælge at dyrke cykling. Hvad tror du cykelrytterne gør i vinterperioderne? De cykler i al fald ikke udenfor, da det er alt for risikabelt ift. at styrte. I vinterperioderne kan du nemlig købe en indendørs cykel, i form af en motions cykel. Du kan også vælge at tage din rigtige rytter cykel med indenfor, og sætte den op i en holder, så baghjulet er hævet fra jorden.

Husk det gode humør i vinterperioderne

Vidste du godt at der er over 500.000 danskere der har nemmere ved at få stress og generelt dårligt humør i vinterperioderne?

Selvom vi generelt set ikke tænker over det, så betyder solen rigtig meget for os. Vi føler os mere frie når solen står højt på himlen, end når der blot er skyet og at der regner hele tiden.

Der er ikke nogle specifikke ting du kan gøre mod ’det dårlige humør i vinterperioderne’, men du kan altid prøve at være i godt humør.

Hurtigt tip fra Halfdan: Overvej et kosttilskud som Modigen. Det kan i visse tilfælde afhjælpe stress og dårligt humør til følge.

Husk på at det dårlige humør ikke kun går ud over dig selv, men faktisk også din familie og omgangskreds. Vær glad – tænkt på de mennesker der ikke har et hjem, eller som sidder ude i kulden og fryser dagen lang. Be happy!

Jeg håber du kunne bruge mine 3 tips, til en sundere og gladere hverdag i vinterperioden. Du er velkommen til at skrive en kommentar! .

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
Vinteren kommer – 3 tips til at holde din krop i topform, 10.0 out of 10 based on 4 ratings
No comments yet.

Skriv et svar